Tomuto skvelému vynálezu, ktorý kombinuje spaľovací motor s elektromotorom hovoríme hybrid. Jedná sa skutočne o revolučný výrobok, pričom konkurencia predpovadala jeho neúspech a skorý zánik. No zrejme šlo o škodoradosť a neinformovanosť z ich strany, pretože napríklad prelomový model automobilu Toyota Prius už oslávi svoje dvadsiate výročie.
Pri tohtoročnej návšteve autosalónu v Ženeve však bolo vidieť už kopec automobilov, ktoré disponovali týmto hybridným systémom. Pod výrobkom typu hybrid sa však môžu skrývať odlišné typy výroby, odlišná účinnosť, pretože tento patent už využívajú viacerí výrobcovia a každý má svoju vlastnú, špecifickú metódu výroby, o ktorej je presvedčený, že je tá pravá a správna.
Výroba typu Mild Hybrid je označovaná za ten základ. Využíva pomocný motorgenerátor, ktorý je integrovaný v pohone, čiže umožňuje takzavnú rekuperáciu energie pri brzdení, či spomaľovaní. Pri rozjazde a postupnom zrýchľovaní sa táto energia využije k podpore spaľovacieho motora. Čo sa týka elektromotora a jeho výkonu, ten býva z pravidla nízky, okolo 10 kW.
Typ výroby Full Hybrid zahŕňa systém, ktorý je vybavený väčším akumulátorom a podstatne výkonnejším elektromotorom, ktorý mal nedostatok v podobe svojho výkonu pri výrobe Mild. Tento hybrid typu Full však nedostatok odstránil. V tomto prípade je spaľovací motor využívaný len na výrobu elektriny, pričom samotný pohon automobilu má na starosti elektromotor.
Pluh- in Hybridv podstate používa ten istý systém ako Full, pričom len v ojedinelom prípade sa stretneme s faktom, že disponuje silnejším elektromotorom. Ale ako ohovorím, jedná sa o ojedinelý fakt a vôbec nie pravidlo. No menší rozdiel je v tom, že má inštalovaný väčší akumulátor, poväčšinou typu Li- lon a možnosť nabíjania pomocou externého zdroja.
Konkurencia, ktorá na začiatku nepriala tomuto výrobku úspech, dnes určite cíti svoje pochybenie.