Keď už zainvestujete do SEO optimalizácie, mali by ste sa snažiť o to, aby vám poslúžila aj ako forma reklamy. Dôležité je hlavne to, čo sa bude diať mimo vašich stránok. Rozhodujúce sú spätné odkazy umiestnené na tých správnych miestach a taktiež texty, ktoré vám urobia dobré meno.
Ako vyzerajú dobre umiestnené spätné odkazy
Začnime spätnými odkazmi. Tie by mali byť umiestnené predovšetkým na weboch, ktoré aspoň okrajovo súvisia s tým vašim, majú akú – takú návštevnosť a sú vo všeobecnosti považované za populárne a kvalitné. Tieto aspekty berú do úvahy vyhľadávače, no najmä ľudia. Povedzme si na rovinu, vyhľadávače sú dostatočne chytré, no na druhej strane nie sú schopné odhaliť každý malý podvod. Ľudia sú v tomto dokonalejší. Keď natrafia na článok o paradajkách na webe, ktorý je zameraný na hrušky, veľmi rýchlo pochopia, že ide o platenú a ešte nie najlepšie domyslenú reklamu.
Ak však narazia na články a odkazy na weboch, ktoré na nich pôsobia dôveryhodne a súvisia s danou témou, máte vyhrané. Kvalitnými spätnými odkazmi teda viete poriadne získať. Od toho sa bude taktiež odvíjať aj cena SEO optimalizácie, takže ak vám agentúra poskytne veľmi lacné spätné odkazy, nepočítajte s extrémnym úspechom.
Dôležitý je aj text okolo odkazov
Spätné odkazy musia byť obklopené nejakým obsahom, teda textom. Ak ten je veľmi dôležitý a môže poslúžiť ako veľmi dobrá, no aj ako veľmi zlá reklama. Preto si vždy kontrolujte, čo obklopuje vaše odkazy. Texty by mali mať zmysel a byť pútavé. V neposlednom rade určite nesmú vychvaľovať váš web do nebies. Ľudia nie sú hlúpi a veľmi rýchlo prídu na to, že ste si za toto vychvaľovanie zaplatili a nejde o nič skutočné. Všetkého veľa škodí a to v tomto prípade platí naozaj veľmi. Takže všetko s mierou, kvalitne a chytro. Takéto texty sa vám postarajú o SEO aj o dobrú reklamu.