V utorok gigant sociálnych sietí pre Silicon Valley oznámil, že vytvorili novú vnútornú skupinu – NPE Team, ktorý stojí za „produktovými skúsenosťami“ – ktoré plánuje spustiť množstvo nových projektov zameraných na spotrebiteľov, začínajúcich „ v nadchádzajúcich dňoch“.
V blogu, ktorý oznamuje novinky, napísal gigant, že experimentálne nové produkty, ktoré tím spúšťa, budú v súlade s poslaním dať ľuďom silu vybudovať komunitu, ale budú sa zameriavať na prepravu úplne nových skúseností, „ktoré sa môžu“ veľmi rýchlo zmeniť a sa vypnú, ak zistíme, že nie sú pre ľudí užitočné“.
Je to pozoruhodný strategický krok pre Facebook a prichádza potom, čo spoločnosť je hlavná sociálna sieť ale povesť bola zbitá pred dvoma rokmi kvôli solídnych škandálov. Facebook už diverzifikuje svoje podnikanie, pričom sa stále viac spoliehajú na aplikácie, ktoré získali, a zabudovali ich do elektrární ako Instagram a WhatsApp.
Tím NPE poskytuje spôsob, ako rýchlo experimentovať s novými produktmi a spôsobom, ktorý ich udržiava relatívne izolovaný od Facebooku, pričom umožňuje firiem využívať výhody, ak uspejú(či už ich začleňujú do svojich existujúcich produktov alebo ich nechávajú bežať a spustiť.)
Organizácia sa snaží preventívne riadiť očakávania o produktoch a aplikáciách, ktoré NPE Team vydáva: „Aplikácie sa veľmi rýchlo zmenia a vypnú sa, ak zistíme, že nie sú pre ľudí užitočné. Blogový príspevok napísal: „Chceme tiež minimalizovať narušenie miliárd ľudí, ktorí používajú Facebook každý deň.“
Fb v minulosti experimentovali s alternatívnymi spotrebiteľskými službami, z ktorých mnohé následne vyžarovali. Bola tu aplikácia, na čítanie novín, ktorá bola spustená v roku 2014 a bola zatvorená o dva roky neskôr. A na konci roka 2017 získala dospievajúci zameraný app tbh, len aby ho vypol o osem mesiacov neskôr.
Ešte sa nehovorí o tom, na čo sa presne zamerajú prvé projekty.