Jeho sláva na platforme viedla Sony, Oppo a Uniqlo – medzi ostatné veľké značky – s ním spolupracovať. Pán Yow sa priznal k podvodu po tom, čo spravodajský server Mother identifikoval tucet príkladov.
Niekoľko bolo upravených, aby zmenili ich farbu a zloženie. Pôvodné verzie obrázkov boli sledované okrem iného aj na zariadeniach Shutterstock, CanStockPhoto a Unsplash.com.
„Prijímam plnú zodpovednosť za moje činy a všetky dôsledky, ktoré vznikajú z týchto akcií,“ uviedol pán Yow v správe na svojom účte Instagram.
„Mýlil som sa, že som tvrdil, že skladové a iné práce boli moje. „Mýlil som sa tiež, že som použil falošné popisky, ktoré zavádzali mojich nasledovníkov a tých, ktorí si prezerali moje obrázky.
„Keď som sa predával ako fotograf, nezostal som dosť toho, čo sa od mňa očakávalo, a sklamaním tých, ktorí uverili – alebo chcú veriť – vo mňa.“
Spoločnosť Sony propagovala prácu spoločnosti Instagrammer na svojich internetových stránkach ako súčasť marketingovej kampane pre svoje kamery bez zrkadiel a pán Yow sa v niekoľkých svojich príspevkoch označil ako #SonyCreativeAlly.
„Sme prekvapení a sklamaní z toho, čo bolo ohlásené a v súčasnosti sa zaoberá touto záležitosťou,“ uviedla japonská firma Mothership. „Spoločnosť Sony dôrazne podporuje tvorivé umenie, avšak neschvaľujeme žiadnu akciu, ako je plagiát, a vezmeme vážny postoj k nej.“ Pán Yow zrejme odstráni niekoľko svojich miest z Instagramu, pretože klam bol vystavený.
Používatelia však spochybňujú niektoré z nich, ktoré zostávajú. „Wow pekná fotografia niekoho iného,“ prečítajte si jeden komentár.
„Miluj svoje vynikajúce zručnosti Photoshop!“ povedal iný.
Začiatkom tohto týždňa spotrebiteľský oborový gigant Unilever povedal, že má v úmysle vykonať prísnejšie kontroly spoločenských médií, s ktorými spolupracoval, po tom, čo New York Times informovali o rozšírení používania „falošných stúpencov“.
Jeden expert však povedal, že akékoľvek kroky boli prijaté, vždy by bolo spojené s rizikom práce s takými celebritami.
„Pravdou je, že žiadna značka nie je úplne bezpečná, keď pracuje s ovplyvniteľom, rovnako ako nemôže zaručiť žiaden veľvyslanec značiek, aby nikdy neznepokojoval značku,“ povedala pre BBC Emily Tan, globálna technologická redaktorka časopisu Campaign UK.
„Možno by bolo vhodné zvážiť skutočné sledovanie a porozumenie osobnosti a integrity ovplyvnenej osoby pred tým, než s nimi pracujeme.
„Nebezpečenstvo je spojené iba s ich dosahom a nie s ich pravosťou.“