Máme za sebou ťažký, náročný deň v práci, vytočilo nás asi desať ľudí, nestihli sme štyri termíny, pokazili sme čo sa dalo, obed bol studený a my vidíme tento deň ako koniec nášho života, už nemôže byť horšie. Výjdeme z kancelárie, dúfame že už nikoho nestretneme, no samozrejme vypočujeme si ešte monológ šéfa, ktorý nám s radosťou pripomenie, čo všetko sa dnes nepodarilo.
Výborné, cestou von z budovy si už viažeme slučku a hľadáme najvhodnejšie miesto, kde toto trápenie ukončíme. A v tom zbadáme svetlo, nádej, stojí čistá v plnej svojej kráse pred nami. Naše milované a vysnívané auto, tak, ako sme ho tam ráno nechali. Tu sa nám ešte objaví myšlienka krajšieho dňa.
Výborné, cestou von z budovy si už viažeme slučku a hľadáme najvhodnejšie miesto, kde toto trápenie ukončíme. A v tom zbadáme svetlo, nádej, stojí čistá v plnej svojej kráse pred nami. Naše milované a vysnívané auto, tak, ako sme ho tam ráno nechali. Tu sa nám ešte objaví myšlienka krajšieho dňa.
Otvárame dvere, sadneme si, dvere zavrieme a ostane ticho. Všetko stíchne, otočíme kľučikom a pred nami sa rozoznie ten známy orchester. Uchopíme volant a vyrazíme. Kam? Hocikam. Všetko je zrazulepšie. Presne takéto pocity v nás môže vyvolať radosť z jazdy, ten pocit slobody, že môžeme ísť hocikam, ako chceme my.
Každý vyhľadáva niečo iné
Po radosti z jazdy samotnej, každý vyhľadáva iné prostredie pre vychutnanie si jazdenia naplno. Existuje mnoho typov vodičov, takých, čo vyhľadávajú rýchlosť, terén, prekážky, zákruty alebo kopce. Kam ísť pre čo najlepší zážitok?
Pre milovníkov terénu je voľba jasná, hocijaký les, poľná cesta, prekážky, piesok, kamene, hocičo, čo sa im bude snažiť zabrániť v prechode. Takýto šoféri hľadajú skôr strategické výzvy, neradi riskujú a radi majú veci pod kontrolou.
Iní vodiči vyhľadávajú rýchlosť.Pre takýchto je najvhodnejšie miesto okruh. Nebezpečenstvo spojené s rýchlou jazdou je obrovské a ohroziť ostatných vodičov neprimeranou jazdou v premávke je nezodpovedné. Okruh ponúka všetko potrebné, kvalitný povrch, široké cesty, dlhé rovinky či zákruty. Čo sa týka bezpečnosti, prevádzkovatelia okruhov majú zabezpečenú rýchlu zdravotnú službu, odťahovku, okruh je ohraničený zvodidlami, okolo zákrut je štrk pre prípad vyletenia z nich. Okruh ponúka všetko, aby si milovníci rýchlosti prišli na svoje a zároveň nikoho, okrem seba, neohrozili.
Zvláštna skupina vodičov sú tí, ktorí vyhľadávajújazdu v kopcoch. Táto jazda je technicky najnáročnejšia, vyžaduje si dobré skúsenosti za volantom a rovnako, aby vodič veľmi dobre poznal svoje auto. Pri jazde do kopca je to kombinácia rýchlosti, ostrých zákrut, strmých stúpaní alebo úzkych ciest. Je to veľmi náročné, no pocit adrenalínu prúdiaceho v žilách je nenahraditeľný. Samozrejme, vodiči by mali dbať na to, aby svojou jazdou v kopcoch nikoho neohrozili a samozrejme jazdiť v rámci všetkých predpisov. Avšak, na mnohých kopcoch nieje rýchlosť nijak špeciálne regulovaná, a na kľukatej ceste tiahnucej sa na vrch hory je 90 km/h až privysoká rýchlosť.
Pre milovníkov terénu je voľba jasná, hocijaký les, poľná cesta, prekážky, piesok, kamene, hocičo, čo sa im bude snažiť zabrániť v prechode. Takýto šoféri hľadajú skôr strategické výzvy, neradi riskujú a radi majú veci pod kontrolou.
Iní vodiči vyhľadávajú rýchlosť.Pre takýchto je najvhodnejšie miesto okruh. Nebezpečenstvo spojené s rýchlou jazdou je obrovské a ohroziť ostatných vodičov neprimeranou jazdou v premávke je nezodpovedné. Okruh ponúka všetko potrebné, kvalitný povrch, široké cesty, dlhé rovinky či zákruty. Čo sa týka bezpečnosti, prevádzkovatelia okruhov majú zabezpečenú rýchlu zdravotnú službu, odťahovku, okruh je ohraničený zvodidlami, okolo zákrut je štrk pre prípad vyletenia z nich. Okruh ponúka všetko, aby si milovníci rýchlosti prišli na svoje a zároveň nikoho, okrem seba, neohrozili.
Zvláštna skupina vodičov sú tí, ktorí vyhľadávajújazdu v kopcoch. Táto jazda je technicky najnáročnejšia, vyžaduje si dobré skúsenosti za volantom a rovnako, aby vodič veľmi dobre poznal svoje auto. Pri jazde do kopca je to kombinácia rýchlosti, ostrých zákrut, strmých stúpaní alebo úzkych ciest. Je to veľmi náročné, no pocit adrenalínu prúdiaceho v žilách je nenahraditeľný. Samozrejme, vodiči by mali dbať na to, aby svojou jazdou v kopcoch nikoho neohrozili a samozrejme jazdiť v rámci všetkých predpisov. Avšak, na mnohých kopcoch nieje rýchlosť nijak špeciálne regulovaná, a na kľukatej ceste tiahnucej sa na vrch hory je 90 km/h až privysoká rýchlosť.
Je jedno, aký typ jazdy vyznávame, v prvom rade by sme mali dbať na svoju bezpečnosť a bezpečnosť druhých. Škody na majetkoch sa dajú odstrániť, no zdravie máme len jedno a ľudia okolo nás nesmú byť ohrození našou jazdou.