Podnikatelia, ktorí hľadajú do svojej firmy nových pracovníkov, majú pred sebou dosť vyčerpávajúci proces, pri ktorom sa musia oboznámiť s každou zo stoviek žiadostí o prácu. Existujú však firmy, ktoré začali využívať efektívnejší spôsob výberu kvalitných zamestnancov do svojej spoločnosti. Riadia sa týmito tipmi.
- Vytvorte si profil ideálneho zamestnanca, ktorého hľadáte
Ideálneho zamestnanca pre svoju spoločnosť musíte hľadať podľa kritérií, ktoré si určíte sami na základe toho, na ktoré prednosti kandidátov kladiete dôraz a podľa nich pri jednotlivých kandidátoch určiť, či sú pre danú pozíciu vhodní.
-
Sústreďte sa hlavne na fakty
Klasické otázky na pohovore vymeňte za zisťovanie úspechov či zlyhaní v pracovnej oblasti záujemcu o prácu. Odpovede vám viac napovedia o postupe možného zamestnanca vo vašej firme. -
Od kandidátov si pýtajte sprievodné listy
Motivačné či sprievodné listy sú skvelým pomocníkom pri zisťovaní pochopenia chodu spoločnosti kandidátov na dané pozície. - Buďte tvoriví a vytrvalí
Všetky spoločnosti majú záujem pritiahnuť pozornosť uchádzačov so skvelými vlastnosťami, a preto je potrebné ich aj niečim zaujať. Skúste spojiť originalitu a trocha luxusu, napríklad ručne napísané poďakovanie by mohlo byť „trefou“ do čierneho.
-
Žiadajte videovizitku
Využite ponúkané služby digitálnych médií a vyskúšajte kandidátov z dodržiavania termínov tak, že im dáte určený čas na odpoveď na otázku: „prečo by sme mali zamestnať práve vás“. Veľa vám napovie aj neverbálna komunikácia. -
Zručnosti v oblasti sociálnych médií nepodceňujte
Sociálne média majú dnes rozhodujúcu silu na marketing, predaj a rozvoj značky, a preto si všetkých zhodnoťte podľa zručnosti v tejto oblasti. Vhodný uchádzač by mal váš príbeh dokázať zdieľať so svetom. - Zistite naozajstné záujmy kandidátov
Aplikácie, stiahnuté v mobilných telefónoch o kandidátoch veľa napovedia, zistite si preto, aké internetové stránky sledujú a aké aplikácie používajú najčastejšie.